İSTANBUL’A YENİ TURİSTİK TRAMVAY HATTI. İLK SEFERİ 1000 KİŞİYLE YAPILDI
Metro İstanbul, Galataport-Beyazıt Turistik Tramvay Hattı’nda devreye aldı. Hattın ilk seferi, 5 Kasım Pazar günü 1000 kişilik Japon kafilesiyle yapıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraklerinden Metro İstanbul, kent turizmi için Galataport-Beyazıt Turistik Tramvay Hattı’nı hayata geçirdi.
Galataport-Beyazıt Turistik Tramvay Hattı ilk seferine 5 Kasım Pazar günü dünyaca ünlü Peace Boat gemisi ile Japonya’dan gelen 1.000 kişilik turist kafilesi ile çıktı.
“KRUVAZİYER YOLCULARININ ŞEHİR İÇİNE ERİŞİMİ SAĞLANDI”

“YOLCU YOĞUNLUĞUNUN AZ OLDUĞU SAATLERDE HİZMET VERECEK”
Dünyanın birçok ülkesinde raylı sistem kullanma alışkanlığının yaygın olduğunu hatırlatan Dr. Özgür Soy, “Ülkemize gelen turistlerin kent içindeki toplu taşıma kullanımına baktığımızda önemli bir kısmını raylı sistemlerin oluşturduğunu görüyoruz. Bugün ilk seferini gerçekleştiren Galataport-Beyazıt Turistik Tramvay Hattı, bundan sonra T1 hattımızda yolcu yoğunluğunun az olduğu saatlerde kruvaziyer ile Galataport Limanı’na gelen turistlere hizmet verecek.” diye konuştu.
1.000 KİŞİLİK JAPON KAFİLESİ
Galataport-Beyazıt Turistik Tramvay Hattı’nın ilk yolcuları olan 1.000 kişilik Japon turist kafilesi tramvay istasyonunda; Türk ve Japon bayrakları, metro müzisyenlerinin Barış Manço şarkıları ve Türk Sanat Müziği eserleri performansı ile karşılandı. Bu ilk yolculara geleneksel Türk lezzetlerinden Türk kahvesi ve lokum hediye edildi.