Almanya’da düşen aşılama hızını artırmak için bir hafta boyunca alışveriş merkezleri, kütüphane veya ibadethane gibi toplu bulunulan yerlerde aşılama kampanyaları düzenlenecek.
Almanya’da koronavirüs pandemisiyle mücadele kapsamında bugünden itibaren bir hafta boyunca insanların toplu olarak bulundukları alışveriş merkezleri, ibadethane, kütüphane, tramvay durakları, stadyum gibi alanlarda aşılama kampanyaları düzenlenecek. “Burada aşı yapılır” sloganıyla ülke genelinde 19 Eylül’e kadar sürecek kampanyanın amacı, düşen aşılama sayılarını yeniden artırmak. Bu bağlamda, aşı yaptırmamış olanlar, kurulacak geçici aşı merkezlerinde randevu almadan ve ücret ödemeden koronavirüse karşı aşılanabilecek.
Eylem haftası kapsamında vatandaşlara doğrudan ulaştırılan aşılama teklifleri ile kışın yaşanması muhtemel dördüncü dalganın önüne geçilebileceğini belirten Braun, “Eğer bir şey yapmazsak, o zaman (dördüncü dalga) kesinlikle gelecek” diye konuştu.
Belediyeler Birliği’nden sosyal medya çağrısı
Öte yandan Belediyeler Birliği aşılama hızının artırılabilmesi için sosyal medyanın aşılama kampanyalarına daha fazla dahil edilmesi gerektiğini açıkladı. Birliğin genel müdürü Gerd Landsberg, “Sanat, kültür ve spor camiasından ünlüler açıkça aşılanma çağrısı yaptığında
Şu anda Almanya’da nüfusun yaklaşık yüzde 62’si koronavirüse karşı tamamen aşılandı. Ancak aşılama son zamanlarda yavaş ilerliyor. Uzmanlara göre, dördüncü dalgayı önlemek için halkın en az yüzde 75’inin tam olarak aşılanmış olması gerekiyor. (DW)