Salı, Haziran 23, 2026
KKTC Turizm
Ana SayfaHABERLERGÜNEY KIBRIS HABERLERİTEPAK İLE “POLEMİTYA” BELEDİYESİ GÜNEŞ PARKI İÇİN ANLAŞMA İMZALANDI

TEPAK İLE “POLEMİTYA” BELEDİYESİ GÜNEŞ PARKI İÇİN ANLAŞMA İMZALANDI

TEPAK İLE “POLEMİTYA” BELEDİYESİ GÜNEŞ PARKI İÇİN ANLAŞMA İMZALANDI

Güney Kıbrıs’ta Teknoloji Üniversitesi TEPAK ile “Polemitya” (Binatlı) Belediyesi, Güney Kıbrıs’ın en büyük güneş parkının inşa edilmesi konusunda anlaşma imzaladı.

Güneş parkının kapasitesinin 9 MW olacağını yazan Politis gazetesi, güneş parkının TEPAK işbirliğinde, belediyenin sahip olduğu bir araziye inşa edileceğini ve üniversitenin tüm elektrik ihtiyacını karşılayacağını kaydetti.

Gazete, yaklaşık 10 milyon euroya mal olacak yatırımın Avrupa Yatırım Bankası ile Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası tarafından finanse edileceğini de belirtti.

TEPAK’ın güneş parkını enerji ihtiyaçlarının haricinde araştırma amaçlı olarak da kullanmak istediğini kaydeden gazete, projenin başlangıç aşamasında olduğunu ve tüm süreçlerin normal ilerlemesi halinde güneş parkının hazır olması için 2 yıl gerekeceğini belirtti.

RELATED ARTICLES

Bir Cevap Yazın

- Advertisment -
Gönyeli Belediyesi

Most Popular

Recent Comments

Lefke Haber TV sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin