TEŞEKKÜRLER, ÇOCUKLAR… TEŞEKKÜRLER, LAÜ FUTBOL AKADEMİSİ
Doç. Dr. ELNUR AĞAYEV
Pazar günü SAYDAM U14 Ligi’nde çeyrek final 2. maçları oynandı. Hafta içinde çeyrek final ilk maçlarını evinde kazanan 4 takım, ilginçtir ki deplasmanda oynadıkları maçları da kazanarak yarı finale yükseldiler. Böylece yarı final eşleşmeleri de belli oldu: Mağusa Türk Gücü – Çetinkaya TSK ve Dumlupınar TSK – Gönyeli SK. Takımlara oynayacakları yarı final ve final maçlarında şimdiden başarılar diliyorum.
* * *
LAÜ Futbol Akademisi U14 takımı Mağusa Türk Gücü U14 takımından ilk maçta aldığı 7 – 0’lık mağlubiyetin rövanşında da sahadan yenik ayrıldı: 2-4. Fakat ilk maçtan farklı olarak bu sefer sahada, beklenen düzeyde olmasa bile, Lefke takımının yine de bir mücadelesi, inanmışlığı vardı.
Mağusa takımı ilk maçı farklı kazanmanın rahatlığı içindeydi. Zaman zaman Lefke ataklarını karşılamakta zorlansalar da rahat bir oyun sergilediler. Usta ayakları Mustafa Dede, Jiyan Almas, kaptan Can Öztürk günündelerdi. Sahadaki çocukların keyifli mücadelesine tribünde de azımsanmayacak bir aile desteği vardı. İlk maçtan daha fazla ailenin çocuklarını desteklemek için Garadağ’a geldiğini söyleyebilirim. Aynı destek Lefke tribününde de vardı. Bu destek çocuklarına olduğu kadar, Kıbrıs Türk futbolu için de önemlidir. Onları tebrik etmek, desteklemek ve teşvik etmek lazım.
Lefke takımı vurgulandığı gibi ilk maça göre daha mücadeleci, daha hareketli bir görünümdeydi. Önceki yazılarımda Lefke takımı için özellikle orta sahada hızlı pas ve ileride hücum sorunlarından bahsetmiştim. Orta sahada sorunun devam ettiği görüldü. Mustafa Omorfolu’nun gününde olmaması, Doğan Uysal’ın ilk maç sonrası yaşadığı sağlık sorunundan dolayı maça yoğunlaşamaması Ertan Yolaç’ı orta sahada yalnız bıraktı. Ve dolayısıyla buradaki sorun da maç boyunca devam etti. Orta sahadaki bu soruna karşılık hücumda sorun çözülmüş gibiydi. Maç eksikliğine rağmen takıma yeni katılan Emre Yılmaz, Mağusa savunmasını çok zorladı. Emre, top kontrolü, rakiple birebir mücadelesi ve hızıyla üst düzey bir oyun sergiledi. Ayrıca rakip savunmayı dağıtıcı ve arkasınca sürükleyici bir özelliği bulunmaktadır. Bir gol attı. İki pozisyonda Mağusa kalecisiyle karşı karşıya kaldı. Bir şutu direkten döndü ve dönen topu Arte Kuzey Boğaç tamamladı. Emre Yılmaz’ın daha erken takıma kazandırılması farklı bir kupa yolculuğu yaşanmasına neden olurdu.
Bir daha görüldü ki, Lefke takımı geriye yaslama yerine rakip üzerine gittiğinde, kendi ofans oyununu oynadığında, hele bir de takım futbolcularının gününde olması durumunda çok şeyleri yapabilecek güçtedir.
* * *
LAÜ Futbol Akademisi U14 takımı eksiğiyle, artısıyla ailelerine ve seyircilerine keyifli bir kupa süreci yaşattı. Şimdiye kadar gruptan çıkmaya zorlanan çocuklar ilk defa çeyrek final başarısı gösterdiler. Grupta ve ayrıca 2. turda Cihangir deplasmanında unutulamayacak maçlar çıkardılar. Burada sahada mücadele eden futbolcuların hepsine (Koray Özakdenizli, Tuncer Nizam, Mustafa Omorfolu, Kemal Çakıcı, Ömer Uyar, Ertan Yolaç, Arte Kuzey Boğaç, Doğan Uysal, Deniz Özberk, Gökmen Eser, Ahmet Aras Akhan, Ege Işık, Kayra Muhammet Tozanlı, Ömer Faruk Çavuş, İbrahim Ağın, Emin Yiğit Güler, Emir Eryılmaz, Nuri Aras Sevindi, Osman Akyıldız, Beşir Tımbıl, Emre Yılmaz, Rahman Akçam, Ayaz Selahattin Kaya ve Muhammed Ali Sevindi) teker teker teşekkür ediyorum. Hocaları Mehmet Şekerli, Fırat Ömür, Enver Şener, Hasan Poyrazoğlu teşekkürü hak edenler sırasındadır. Tabii ki LAÜ Futbol Akademisi yöneticileri ve değerli rektör hoca Prof. Dr. Mehmet Ali Yükselen’in maddi ve manevi destekleri olmasaydı çocuklar ve takım bu düzeye gelmez, başarı kazanılamazdı.
Bu kupa süreci bir daha gösterdi ki, geleceğimiz olan alt yapılar desteklendiği zaman Kıbrıs Türk futbolu çok yetenekli futbolcular kazanacaktır. Yeter ki onlara güvenelim, destekleyelim, yanlarında olalım…
Teşekkürler, Çocuklar, Teşekkürler LAÜ Futbol Akademisi, Teşekkürler Alt Yapılar…





