UZAYLILAR MUHTEMELEN VAR AMA YAKIN ZAMANDA BİZİ ZİYARET ETMEYECEKLER
Gökyüzüne bakıp “Bu uçsuz bucaksız evrende yalnız olabilir miyiz?” sorusunu sormak artık pek mantıklı gelmiyor. Bilim insanlarına göre, uzaylı yaşamın varlığına dair elimizde kesin kanıt olmasa da, evrendeki sayıların büyüklüğü bu ihtimali güçlü kılıyor.
Bugüne kadar sadece Samanyolu’nda 4.000’den fazla gezegen keşfedildi ve bunların yüzlercesi yaşama elverişli olabilir. Evrende yaklaşık 200 milyar galaksi olduğunu düşündüğümüzde, yaşamın sadece Dünya’ya özgü olması pek olası görünmüyor.
Dünya’da bile ekstrem koşullarda, karanlık okyanus çukurlarında yaşam bulunmuşken, başka gezegenlerde de benzer yaşam formlarının olması mümkün. Ancak bu canlılar basit bakteriler olabilir; iletişim kurabilecek, gelişmiş zeka seviyesine ulaşmış canlılar çok daha nadir olabilir.
Peki neden hâlâ uzaylılardan haber alamıyoruz? Belki de yıldızlar arası mesafeler çok büyük, ya da farklı iletişim yöntemleri kullanıyorlar. Belki de mesajları hâlâ yolda. Hatta bazı uzmanlar, zaman farkı nedeniyle medeniyetlerin hiç kesişmemiş olabileceğini söylüyor.
Öte yandan, gelişmiş bir uygarlık bizimle iletişim kurmak istemiyor da olabilir. Bizi önemsiz ya da ilkel buluyor olabilirler. Ya da bulundukları yerde kalmayı tercih ediyorlardır.
Her ne olursa olsun, bilim insanları aramaya devam ediyor. Yeni teleskoplar ve projeler, önümüzdeki on yılda yaşam izlerine dair güçlü kanıtlar bulabilir.


